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Left 4 Dead 1,2/플러그인

L4D2 - 대전 룰, 모드 플러그인



업데이트로 인해 작동 안될시, 덧글 남겨주시길 바랍니다.

레디플러그인이 기본적으로 있습니다. 처음 시작하실때 모든사람이 채팅창에 !ready 를 치셔야 합니다.


* 필독

 - 모든 파일은 변경 및 추가 되어있습니다.

 - 인원수 늘리는 방법은 [여기] 에 들어가셔서 툴즈(Toolz) 설치

 - 모든 파일은 left4dead2에 덮어씌우시면 됩니다.

 - 어드민 설정 방법 [여기] 에 들어가셔서 확인


 컨포글

 - Ver. 2.2.2






Confogl.zip

-> 위 파일은 소스모드와 메타모드가 포함되지 않은것으로, 여기서 받으시길 바랍니다. 여기


Admin Confogl.zip

-> 위 파일은 기본 어드민7이 포함되어 있습니다.


AutoLoader.zip

-> 위 파일은 방을 파면 무조건 컨포글로 만들어주는 플러그인입니다.


 메타포글(Metafogl), 프로모드(ProMod), 레트로(Retro), 헌터(Hunters), 죠키(Jockeys)

 - Ver. 8.4, Ver, 2.4


Metafogl ProMod.zip

-> 위 파일은 소스모드와 메타모드가 포함되지 않은것으로, 여기서 받으시길 바랍니다. 여기


Admin Metafogl ProMod.zip

-> 위 파일은 기본 어드민7이 포함되어 있습니다.


stripper-1.2.2-hg48-windows.zip

-> 위 파일은 오브젝트를 만들어주는 파일이 들어있습니다.



명령어

!match     - 컨포글 적용 신청

!ready      - 레디

!unready   - 레디풀기

!spectate  - 관전자 가기

!pause - 일시정지 신청

!unpause - 일시정지 해제 신청

!reready - ask for a ready-up period at the end of the first half (usually the second half will be live right away)

!abort - aborts an impending live countdown (i.e. if the match was forcefully started)


어드민 전용

!forcestart    - 레디 없이 강제시작

!forcematch - 강제 컨포글방 적용 (무조건 4:4)

!forcematch 1v1 - 컨포글 1:1을 적용합니다.

!forcematch 2v2 - 컨포글 2:2을 적용합니다.

!forcematch 3v3 - 컨포글 3:3을 적용합니다.


!forcematch metafogl - 컨포글에 메타포글을 적용합니다. (무조건 4:4)

!forcematch meta1v1 - 컨포글에 1:1 메타포글을 적용합니다.

!forcematch meta2v2 - 컨포글에 2:2 메타포글을 적용합니다.

!forcematch meta3v3 - 컨포글에 3:3 메타포글을 적용합니다.


!forcematch hunters - 컨포글에 헌터모드를 적용합니다. (무조건 4:4)

!forcematch hunter2v2 - 컨포글에 2:2 헌터모드를 적용합니다.


!swap <닉네임1> <닉네임2> - 닉네임1과 닉네임2 자리를 바꿉니다.

!swapteams - 생존자팀과 감염자팀을 바꿉니다.

!resetmatch - 매치정보를 리셋합니다.



 컨포글 [각주:1]

스폰시간 20초로 감소

매 챕터 탱크 스폰

탱크 스폰되고 5초동안 불 면역

Tank punch-fix (생존자들이 이상한 구석에 있을때에도 때릴수 있게 버그수정)

구출차량이 왔을때 탱크 스폰 안됨

윗치는 2-4 챕터에서 75% 확률로 스폰, 낮에도 앉아있음

쟈키의 딜레이 30초 -> 15초

특수좀비의 '고스트 워프'기능 추가 ( 유령상태일때 E키 누르면 맨앞사람 가지는것처럼 마우스 오른쪽 버튼으로 갈수있음 )

봇 특수좀비 스폰불가

마지막 챕터 스폰거리 감소

모든 웨이브는 25마리의 일반좀비, 시간은 100초마다

스피터 침의 데미지증가 속도 증가(침에 오래있으면 데미지가 더 많이 다는것이 더 빠르게 증가됬다는말)

모든 2차, 3차 무기 삭제, 1차 무기만 사용가능

스나소총의 경우 한명만 들수있으므로 이미 다른사람이 들었을때 스나를 집으면 탄약더미의 역활

레이저사이트 삭제

전기톱 삭제

유탄발사기 삭제

소이탄, 폭발탄 삭제

메디킷을 필(진통제)로 교환

킷상자 모두 삭제

체력회복 아이템을 1/6로 감소(밀도)

전기충격기 삭제

체력과 생존자수에 비례한 생존자보너스 점수 / 확인 명령어->!health

투척 아이템 1/6으로 감소(파이프밤, 화염병, 담즙)

물에서는 이동속도 감소

Pause 플러그인 추가 (일시정지 플러그인)

로비예약을 죽였다 ?(Kills lobby reservation)

비밀 번호 기능 ?(Password feature)

HUD는 탱크의 체력, 제어권등을 볼수있습니다. (관전자만 사용가능 -> !spechud)

컨포글 하드모드 활성화 명령어 : !buffsi

-> 스모커 혀속도와 길이 증가

-> 쟈키 잡기 데미지 증가

-> 윗치 인식속도 증가

-> 특수좀비 스폰시간 15초로 감소


 세보 [각주:2]

Gameplay Changes

탱크는 모든맵에 스폰됩니다

일반좀비가 생존자랑 너무 멀리 뒤로 쳐지면 뒤스폰됨(앞에서 다시 재부활)

탱크가 스폰되고 잠깐동안 면역이 생깁니다.

AI 탱크일때는 돌도 안던지고, 움직이지 않은상태에 무적상태입니다.

플레이어가 탱크가 될때마다 2초동안 불의 면역이 생깁니다.

No more prelights or getting rushed by melee cause tank was rock throwing! (죄송합니다. 특정단어가 해석이 안되네요;)

메디킷/필(진통제)를 조절

교구의 필(진통제)를 모두 삭제

세이프룸에 있는 메디킷을 제외한 모든 메디킷을 필(진통제)로 전환

전기충격기 삭제

유탄발사기 삭제

전기톱 삭제

폭발탄,소이탄 삭제

레이저사이트 삭제

마지막 챕터에서 자동스폰 안함

 Built-in ConVar

메디킷/필(진통제) 밀도 감소

윗치 인식범위 증가

쟈키가 잡았다가 풀렸을때 게이지 차는 속도가 15초로 바뀜

탱크가 항상 모든맵 같은자리에서 100% 스폰

위치가 2,3,4챕에서 가능하다면 100% 스폰

특수좀비 리스폰시간이 22초로 고정됨


 Metafogl [각주:3]

밀치기 두번하고나면 딜레이가 생깁니다.

투척아이템은 부머담즙 1개만 나옵니다. (설정상)

레디하기전에 좀비팀은 움직일 수 있습니다.


 Metafogl 2v2 3v3 

근접무기로 특수좀비를 죽일 수 없습니다.

2 : 2 에선 쟈키(Jockies)와 헌터(Hunters)와 챠져(Chargers)만 나옵니다.

3 : 3 에선 쟈키(Jockies)와 헌터(Hunters)와 챠져(Chargers)와 스모커(Smokers)만 나옵니다.


 Metafogl 1v1 

헌터 무음 금지

1 : 1 에선 쟈키(Jockies)와 헌터(Hunters)만 나옵니다.


 MetaHunters 

좀비는 오직 헌터(Hunter)만 나옵니다.

투척아이템이 나오지 않습니다.


 ProMod [각주:4]

1.0-

ProMod 업로드

1.1-

Changed pills density to 3.

Limit uzis to 2.

Removed Scout buff against tanks.

Updated Tabun's exploit blocks to version 19.

Changed Death Toll 4 Horde Intensity in hopes of further balancing it.

Removed props from DaC4 near event and BH4 bridge.

Blocked Tank on Death Toll 1 immediately out of saferoom.

Removed medkits in Death Toll 1 saferoom. (Thanks Tabun)

1.2-

Updated Tabun's exploit blocks to v20.

Replaced 2 uzi limit with a 3 ranged weapon limit.

Attempt to fix long lasting problem from meta, where on occasion 4 sets of pills could spawn on certain maps.(excluding saferoom pills)

Disabled Game Instructor for all players.

Changed Parish 1 map distance to 300.

Update to the way we block multiple scouts, reducing the chance that the scout will disappear when you try to pick it up if someone already has a scout.

Fixed Custom Max Distance spam. (Thanks Jahze)

Removed props from DA4 event and starting saferoom area.

Created a side config 'Pro Mod HR'.

Changed HR clip size to 12.

1.3-

Reduced map distance on a couple maps; DaC3 = 600, NM2 = 500

Added survival bonus. Basically extra points for surviving the map.

Fixed hard rain 2 glitched tank spawn from meta.

Removed custom max distance being shown in health if the map distance is default.

Added support for Detour Ahead.

Updated Tabun's Exploit Blocks to v21.

Removed Scout from Pro Mod.

Replaced all snipers in Pro Mod with shotguns. (Pro Mod HR still has the HR of course.)

1.4-

Increased shotgun ammo to 100.

Reduced uzi ammo to 550.

Replaced military sniper with uzi instead of shotgun, do to complaints of not finding enough uzi ammo.

Removed static survival bonus, returning the health bonus system to how it was in other configs.

Fixed up some mapinfo stuff.

Updated tabun's exploit blocks to version 23.

Removed Dark Carnival 5 "Everything Or Nothing" Forklift.

1.5-

Reduced shotgun ammo back to 80.

Restored uzi ammo to 650.

Replaced hunting rifle with pumpshotgun, and military sniper with silenced uzi.

More mapinfo fixes.

Blocked tank on Dead Center 1 up to 76% due to complaints of a glitched tank spawn.

Tweaked props on No Mercy 1.

2.0-

Fixed parish finale for those who still play it.

Fixed Tank spawning in the sugar field on c4m3.

Updated mapinfo to include support for custom campaigns; I hate mountains 2, Death Aboard 2, Dark Parish.

Removed bile bomb from Dead Center finale.

Slightly increased horde during 2nd event on Dead Air 4.

Changed Dead Center max distances to default values.

Fixed confogl_off for all configs.

Fixed "Jockey Glitch" thanks to Tabun's plugin.

Updated Metafogl's 1v1, 2v2, 3v3, and hunters configs.

Created a new config "Jockeys".

Blocked Tank spawning right as survivors start the event on Dead Center 3.

Changed Deagle limit to 1 in Pro Mod.

Unblocked Bunny Hopping for survivors in Pro Mod 1v1, 2v2, and 3v3. NOT the main config.

Added the mp5. It will spawn in the place of the Scar.

Updated Tank Damage Announce with colored text. (Thanks CircleSquared)

Updated Tank Percent with colored text. (Thanks CircleSquared)

Updated Tabun's exploit blocks to v24.

Re-Added Props to the end of Dead Air 3. (Glass Hallway)

Re-Added Props to the beginning of Dead Air 4. (Rocks)

2.1-

Re-Added board allowing SI to get on top of the saferoom on Parish 2 that was accidentally removed in 2.0.

Removed all uncommon infected except for "Mud Men".

Fixed colors in Tank Damage Announce plugin.

Replaced Military Sniper with MP5, and Autoshotgun with Chrome.

Updated Survivor MVP plugin.

2.2-

Finally fixed the mp5. It will now spawn in the place of the Hunting Rifle and Military Sniper.

Added l4d_tank_control from EQ. Players who have already played the tank will not get a chance to be the tank again until all other players have had a turn. Tanks no longer pass between players, their rage meter is reset once instead.

Added Jockey Hang fix. Jockeys will now have a 10 second cooldown after hanging a player off a ledge.

Updated Car Alarm Equaliser.

Fixed extra pills spawning in side configs.

Removed a few outdated lines from confogl.cfg.

2.3-

Updated uncommon blocker to replace the uncommon infected with a regular common.

Updated Survivor MVP plugin. Will no longer show FF stats as it causes server lag.

Updated SI FF Block to fix SI not dying when entering kill zones while spawned.

Updated exploit blocks to v25.

Fixed 4 player hordes spawning in 3v3/2v2/1v1 configs.

Buffed mp5 damage to 28 (26 to tank) and limited to 1.

Changed grace period when you first get tank to 25. Tanks now have the same amount of rage as normal tanks.

All saferooms will now have at least 1 shotgun. (Parish 5, No Mercy 4, Passing 3)

Added Silent Jockey fix.

Added Skeet Stats to 1v1 config in place of mvp.

Added new config "Retro". L4D1 style config. Thanks to CircleSquared for making this config.

2.4-

Removed mp5.

Re-added HR as an ammo pick up only.

Removed bile bombs.

Nerfed adrenaline. Run speed is now the same as when you are not on adrenaline. Reviving someone takes 3 seconds, instead of 2 while on adren. (4 while not on adren)

Added quad caps to retro. For now they are random, and not based on sack order. We are working on a plugin for that.

Removed water slowdown in Retro.

Enabled bhops for EVERYTHING in Retro.

Added vscript for BH4 finally removing all dependencies on metafogl.



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